Seria 6.4 (T4f)

Seria 6.4 (T4f)


W gamie ciągników Serii 6 dostępne są trzy nowe modele z silnikami 4-cylindrowymi o mocy od 156 KM do 171 KM. Trzy nowe modele to: 6155.4, 6165.4 i topowy 6175.4. Wszystkie oferują zwiększoną maksymalną masę dopuszczalną (11500 kg) i większy rozstaw osi (2543 mm), który gwarantuje optymalne parametry jezdne w każdym terenie. Design nowych modeli z silnikami 4-cylindrowymi nawiązuje do większych ciągników z motorami 6-cylindrowymi, które w ubiegłym roku zostały wyróżnione tytułem “Tractor of the year for the design”

SILNIK

Nowe, 4-cylindrowe, kompaktowe silniki w Serii 6 zostały gruntownie przeprojektowane pod kątem spełnienia wymogów normy emisji spalin. Oferują krótki czas reakcji, większy zapasy mocy oraz wysoki moment w niższym zakresie obrotów. Nowe układy wydechowe posiadają technologie oczyszczania spalin korzystającą z EGR, SCR oraz pasywnego DPF (filtr cząstek stałych). W porównaniu do filtrów aktywnych, DPF pasywny posiada trzy zalety: brak wtrysku paliwa do filtra, niższa temperatura robocza i szybsza regeneracja filtra. Oznacza to zredukowane zużycie paliwa i niższe koszty eksploatacji, przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich aktualnych i przyszłych norm zakresie emisji spalin. W modelach TTV wysoką sprawność silnika zapewnia elektronicznie sterowany wentylator Visco. Nowe silniki Deutz są najlepszym przykładem nowoczesnej technologii „Made in Germany”, jak również synonimem maksymalnej niezawodności i wydajności.

NAPĘD

WYBÓR NAPĘDU NALEŻY DO CIEBIE. Prace w gospodarstwie, na terenach zielonych, w transporcie, w pracach z ciężkimi maszynami na polu, a może połączenie wszystkich wymienionych prac ? Niezależnie od potrzeb, w ofercie modeli nowej Serii 6 zawsze znajdziemy właściwą przekładnię, która odpowie na wymagania operatora i spełni wszystkie oczekiwania pod względem ekonomicznym. Manualna przekładnia Powershift: 5 biegów i 6 półbiegów Powershift do przodu i 3 do tyłu. Łączna liczba biegów wynosi 30 + 15 (z reduktorem: 54 + 27). Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 km/h przy zredukowanych obrotach silnika.
W pełni zautomatyzowana przekładnia RCshift: 5 biegów i 6 półbiegów Powershift do przodu, 3 do tyłu. Łącznie 54 + 27 przełożeń z reduktorem. Przekładnia oferuje wysokie prędkości jazdy w na drogach publicznych, jednocześnie oferuje dużą siłę uciągu w pracach polowych. Nowa przekładnia RCshift zapewnia niezwykle wygodną, efektywną i całkowicie automatyczną zmianę biegów. Dostępne są cztery tryby pracy: tryb manualny gdzie operator wybiera biegi i półbiegi Powershift, tryb półautomatyczny gdzie operator wybiera bieg, a skrzynia zmienia automatycznie półbiegi Powershift (prace polowe), tryb automatyczny-polowy gdzie skrzynia automatycznie zmienia biegi i półbiegi Powershift, dostosowując je optymalnie do wykonywanych prac polowych oraz tryb automatyczny-drogowy: skrzynia automatycznie zmienia biegi i półbiegi Powershift, dostosowując je optymalnie do zastosowań transportowych.

WOM

Przy czterech prędkościach WOM (540/540 ECO/1000/1000 ECO) z tyłu i jednej (1000 lub 1000ECO) z przodu, wszystkie prace mogą być wykonywane bardzo sprawnie. Dzięki niższej prędkości obrotowej silnika w prędkościach ECO, ciągnik oferuje najwyższą wydajność prac przy zredukowanym zużyciu paliwa. Proporcjonalne sterowanie WOM zapobiega szarpnięciom przy uruchomieniu i chroni podzespoły ciągnika oraz przekładnię. InfoCentrePro zapewnia czytelny przekaz informacji dotyczących funkcji układu hydraulicznego i WOM. Wszystkie funkcje układu hydraulicznego i WOM można łatwo ustawić i zmieniać za pomocą konsoli po prawej stronie lub podłokietnika w kabinie.

HYDRAULIKA I PODNOŚNIK

Podnośnik tylny i hydraulika zostały przygotowane do obsługi różnego rodzaju maszyn. Można wybierać pomiędzy sterowaniem mechanicznym i elektrohydraulicznym, a operator ma do dyspozycji aż pięć obwodów układu hydraulicznego z tyłu i dwa z przodu, a także pompę o wydajności 170 l/min. Udźwig tylnego podnośnika wynosi aż 9700 kg. Wszystkie wejścia hydrauliczne w modelach z kabiną MaxiVision 2 są sterowane proporcjonalnie, dzięki czemu można w bardzo precyzyjny sposób kierować pracą maszyn. W modelach TTV zamontowano oddzielny zbiornik oleju. To znacznie wydłuża okresy międzyprzeglądowe. Pompy o stałym lub zmiennym wydatku spełniają wymagania klientów. Nowy układ hydrauliczny Serii 6TTV pozwala na wyposażenie ciągnika w przedni podnośnik z funkcją sterowania położeniem. Zmieniono sposób zamontowania przedniego podnośnika tak, aby mógł współpracować z przednim zawieszeniem.  Takie rozwiązanie umożliwia kompaktową konstrukcję dla maksymalnego kąta skrętu i udźwig do 5480 kg, a także do dwóch rozdzielaczy w części przedniej. Wspornik przedniego podnośnika może być wyposażony w terminal ISOBUS.
HAMULCE
Oś przednia posiada adaptacyjny układ amortyzacji automatycznie kontrolujący położenie osi dostosowując jej charakterystykę do warunków drogowych, co zapewnia ogromny komfort. Zależnie od wciśnięcia pedału hamulca oraz od prędkości jazdy, oś posiada dwa poziomy amortyzacji. Jednocześnie działa funkcja AntiDive i AntiRise. Ciągnik posiada możliwość blokady amortyzacji osi. Wspomagany układ hamulcowy zapewnia pełną skuteczność układu hamulcowego przy minimalnym nacisku na pedały hamulca w kabinie. Modele TTV są wyposażone w hamulec postojowy EPB: automatyczny układ hamulców blokujący tylne tarcze hamulcowe. EPB rozłącza się automatycznie, gdy włączany jest rewers kierunku jazdy i załącza się automatycznie, gdy operator opuści fotel. Modele TTV mogą być również wyposażone w nowy hamulec silnikowy (wydechowy), dzięki czemu siła hamowania jest o 40 % większa. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy w dół zbocza z ciężkim ładunkiem, ponieważ wtedy ten układ zapobiega przegrzaniu się hamulców. Jest bezpieczniej, a koszty serwisowania są mniejsze. Obsługa jest łatwa i intuicyjna. Hamulec wydechowy działa po naciśnięciu pedału, który steruje specjalnym zaworem. Skuteczność hamowania jest optymalizowana automatycznie, w zależności od wybranego trybu napędu (Auto, Manual, WOM).

KABINA

Podsumowując, im wyższy komfort jazdy i obsługi maszyny, tym mniej męcząca praca. A im mniej męcząca jest praca, tym lepsze są jej rezultaty. Z tego powodu, wszystkie modele Serii 6 zostały wyposażone w kabiny najwyższej klasy. Unikalne na rynku: Oferujemy zróżnicowane wyposażenie, parametry i poziomy komfortu. Wybór zależy wyłącznie od preferencji klienta. Wszystko w zgodzie z przeznaczeniem ciągnika, stosownie do potrzeb operatora i w zależności od warunków ekonomicznych. Bez względu na wymagania, nowa Seria 6 to dobry wybór. Kabiny o różnym poziomie komfortu sterowania, w zależności od wyposażenia technicznego; od prostych mechanicznych i ręcznych elementów sterujących po elektroniczne dźwignie wielofunkcyjne. Szyberdach jest obecnie oferowany w trzech wersjach – przesuwna pokrywa, szyberdach ze szkłem absorbującym promieniowanie UV lub dach z dodatkową strukturą FOPS gwarantującą pełne bezpieczeństwo w trakcie prac z ładowaczem czołowym. Cokolwiek Państwo wybierzecie, nowa Seria 6 spełni Wasze wymagania.